Veelgestelde vragen

  • Wat is een activeringscode? Hoe activeert u een Podium Cadeaukaart.

    Alleen fysieke Podium Cadeaukaarten die online zijn besteld moeten geactiveerd worden met een activeringscode. Heeft u een digitale Podium Cadeaukaart of een Podium Cadeaukaart aangeschaft in de winkel? Dan zijn deze al actief en klaar voor gebruik. Controleer met de saldo-checker of uw Podium Cadeaukaart actief is. Ziet u het kaartsaldo verschijnen bij de saldo-checker van uw Podium Cadeaukaart? Dan is deze actief.

    Is uw kaartsaldo nog niet zichtbaar bij de saldo-checkerDan heeft u een fysieke Podium Cadeaukaart die online besteld is. Podium Cadeaukaarten die online zijn besteld worden altijd geblokkeerd verzonden per post zodat deze veilig aankomen bij de ontvangers. De blokkade is eraf te halen met een activeringscode.

    De activeringscode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de cadeaukaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail met activeringscode naar verstuurd moest worden. Heeft u of de gever van de Podium Cadeaukaart niks ontvangen? (*Controleer óók de spam-inbox). Neem dan contact op met onze helpdesk  (op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 - 17.00 uur via info@podiumcadeaukaart.nl of tel. 040 - 2901667). 

  • Wat is een veiligheidscode (pincode)? En waar is deze te vinden?

    De veiligheidscode wordt gevraagd bij besteding van uw cadeaukaart. Online en aan de kassabalie.

    Een veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) is een zes-cijfers code en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heeft u een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) ontvangen, dan vind u de veiligheidscode in de mail.

    Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Stuur een mailtje aan mail@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van uw cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij u de veiligheidscode die bij uw cadeaukaart hoort. We streven ernaar uw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. Wanneer heb je een veiligheidscode nodig? De veiligheidscode is van belang zodra u de Podium Cadeaukaart wilt besteden. Zowel online als aan de kassabalie bij de Podium Cadeaukaart verzilverpunten zal naast het kaartnummer gevraagd worden naar de veiligheidscode (of pincode).

    Wat is dan precies een activeringscode?
    Een activeringscode activeert het kaartsaldo op fysieke cadeaukaarten die online zijn besteld en via de post verzonden zijn. Om veiligheidsredenen is dit kaartsaldo niet meteen actief. Lees meer over de activeringscode bij de vraag 'Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Podium Cadeaukaart?'.

  • Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is drie jaar geldig vanaf aankoop (tenzij expliciet anders vermeld op de cadeaukaart).

  • Waar is de Podium Cadeaukaart inwisselbaar?

    De Podium Cadeaukaart wordt door meer dan 300 podia in Nederland als geldig betaalmiddel geaccepteerd. Dat zijn de meeste theaters, danspodia en concertzalen in Nederland. Voor een volledig overzicht kijkt u hier. De Podium Cadeaukaart is alleen te besteden voor de aankoop van toegangsbewijzen voor de podiumkunsten.

  • Kan ik een bestelling ook op factuurbasis middels overschrijving betalen?

    Dat is mogelijk, maar alleen voor onze zakelijke klanten. Aan het einde van het bestelproces kiest u op ons Buckaroo betaalplatform hoe u wenst af te rekenen. Dat kan middels iDeal, creditcard of overschrijving. Wilt u afrekenen op factuurbasis dan selecteert u 'Overschrijven'. U ontvangt vervolgens een factuur met alle betaalgegevens op uw e-mailadres of u kunt de factuur meteen downloaden. De bestelling wordt uiterlijk binnen 5 werkdagen verzonden na ontvangst van de betaling.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Zakelijke bestellingen worden binnen vijf werkdagen na ontvangst van het factuurbedrag geleverd (vaak sneller). Bij bestellingen vanaf 400 fotokaarten stellen we de leverdatum in overleg vast. U kunt vooraf contact met ons opnemen of wij nemen na het plaatsen van een grote bestelling contact met u op.

  • Is verzending wel veilig?
    Verzending is 100% veilig. Tijdens verzending is het saldo op de Podium Cadeaukaart nog niet actief en heeft de kaart dus geen waarde. De ontvanger moet de kaart voor gebruik eerst activeren met een unieke activatiecode. Deze code versturen wij op de geplande afleverdatum naar het opgegeven e-mailadres.
  • Hoe veilig is het saldo op mijn Podium Cadeaukaart?

    De missie van Podium Cadeaukaart is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het kaartsaldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.

    Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke veiligheidscodes (pincodes) geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans. Wij werken daarnaast uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
    Een cadeaukaart die besteld is via deze website krijgt pas een actief kaartsaldo nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode (let op: de geldigheidsduur van de cadeaukaart start bij aankoop, niet na het activeren van het kaartsaldo). En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.

    Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de cadeaukaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.

  • Moet ik elke Podium Cadeaukaart van mijn zakelijke bestelling apart activeren?
    Apart activeren van elke kaart is niet nodig. U ontvangt van ons per e-mail een code om de gehele bestelling na bezorging in een keer te activeren.
  • Ik heb een Podium Cadeaukaart per post ontvangen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

    De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. De gever moet je dus kunnen zeggen waar de activatiecode naar toe gemaild is. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is de code niet te achterhalen, neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Het lukt me niet mijn Podium Cadeaukaarten te activeren. Wat is er aan de hand?

    Bekijk hier wat het saldo op de kaart is. Krijg je het saldo te zien, dan zijn de kaarten al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk. Zij helpen je graag verder.

  • Nemen jullie teveel bestelde Podium Cadeaukaarten retour?

    Wij nemen teveel bestelde kaarten niet retour. Zie ook artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden.

  • Wat gebeurt er met het kaartsaldo dat ik overhoud nadat ik met Podium Cadeaukaart heb betaald?

    Het rest-kaartsaldo op de Podium Cadeaukaart blijft beschikbaar zolang de Podium Cadeaukaart geldig is (controleer de geldigheidsduur en vervaldatum met de saldo-checker).

    Met het rest-kaartsaldo kun je een volgende aankoop doen. Zo nodig kun je bijbetalen met andere betaalmiddelen, bijvoorbeeld iDEAL of pin.

  • Mijn vraag staat er niet tussen. Hoe kom ik in contact met jullie?

    Staat het antwoord er niet tussen? Vul ons contactformulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.