Hoe werkt het?

Waar kun je heen?

Met de Podium Cadeaukaart kun je jaarlijks naar zo'n 30.000 voorstellingen, concerten en festivals.
Klik op 'naar uitgaanstips' om de complete uitgaansagenda te bekijken.

Naar uitgaanstips

Veelgestelde vragen

  • Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Podium Cadeaukaart?

    Alleen fysieke Podium Cadeaukaarten die online zijn besteld moeten geactiveerd worden met een activeringscode. Heb je een digitale Podium Cadeaukaart of een Podium Cadeaukaart aangeschaft in de winkel? Dan zijn deze al actief en klaar voor gebruik. Controleer met de saldo-checker of je Podium Cadeaukaart actief is. Zie je het kaartsaldo verschijnen bij de saldo-checker van je Podium Cadeaukaart? Dan is deze actief.

    Is je kaartsaldo nog niet zichtbaar bij de saldo-checker? Dan heb je een fysieke Podium Cadeaukaart die online besteld is. Podium Cadeaukaarten die online zijn besteld worden altijd geblokkeerd verzonden per post zodat deze veilig aankomen bij de ontvangers. De blokkade is eraf te halen met een activeringscode.

    De activeringscode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de cadeaukaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail met activeringscode naar verstuurd moest worden. Heb jij of de gever van de Podium Cadeaukaart niks ontvangen? (*Controleer óók de spam-inbox). Neem dan contact op met onze helpdesk  (op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 - 17.00 uur via info@podiumcadeaukaart.nl of tel. 040 - 2901667). 

  • Ik heb een Podium Cadeaukaart cadeau gekregen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

    De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. De gever moet je dus kunnen zeggen waar de activatiecode naar toe gemaild is. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is de code niet te achterhalen, neem dan contact op met onze helpdesk (op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 - 17.00 uur via info@podiumcadeaukaart.nl of  tel. 040 - 2901667).

  • Het lukt me niet mijn Podium Cadeaukaart te activeren. Wat is er aan de hand?

    Mogelijk heeft degene die je de Podium Cadeaukaart cadeau heeft gedaan, de cadeaukaart al voor jou geactiveerd. Bekijk hier met de saldo-checker wat het kaartsaldo op de cadeaukaart is. Krijg je het kaartsaldo te zien, dan is de kaart al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Wat is een veiligheidscode (pincode)? En waar kan ik deze vinden?

    De veiligheidscode wordt gevraagd bij besteding van je cadeaukaart. Online en aan de kassabalie.

    Een veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) is een zes-cijfers code en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heb je een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) ontvangen, dan vind je de veiligheidscode in de mail.

    Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Stuur een mailtje aan mail@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij jou de veiligheidscode die bij jouw cadeaukaart hoort. We streven ernaar je bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. Wanneer heb je een veiligheidscode nodig? De veiligheidscode is van belang zodra je de Podium Cadeaukaart wilt besteden. Zowel online als aan de kassabalie bij de Podium Cadeaukaart verzilverpunten zal naast het kaartnummer gevraagd worden naar de veiligheidscode (of pincode).

    Wat is dan precies een activeringscode?
    Een activeringscode activeert het kaartsaldo op fysieke cadeaukaarten die online zijn besteld en via de post verzonden zijn. Om veiligheidsredenen is dit kaartsaldo niet meteen actief. Lees meer over de activeringscode bij de vraag 'Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Podium Cadeaukaart?'.

  • Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

    Er zijn drie verschillende Podium Cadeaukaarten in omloop. Bij fysieke cadeaukaarten staat de geldigheidsduur altijd weergegeven op de achterkant. Bij de digitale Podium Cadeaukaarten staat de geldigheid in de e-mail bij de beschrijving.

    Bij de saldo-checker op de website van Podium Cadeaukaart wordt weergegeven wanneer een cadeaukaart verloopt (tenzij deze onbeperkt geldig is). Klik hier om direct naar de saldo-checker te gaan.

  • Wanneer start de geldigheid van mijn drie of één jarige Podium Cadeaukaart?

    De looptijd van de drie en één jaar geldige cadeaukaarten start op het moment van aankoop. Dus bijvoorbeeld op het moment dat een bestelling is betaald op deze website of het moment van aankopen in de winkel.                                                                

    Wat is een activeringscode dan precies?
    Fysieke Podium Cadeaukaarten die online besteld zijn worden voor veiligheidsredenen per post geblokkeerd verzonden. Zodra de cadeaukaart veilig is aangekomen bij de ontvanger kan met de activeringscode de blokkade eraf gehaald worden. De cadeaukaart is daarna klaar voor gebruik. Lees de vraag 'Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Podium Cadeaukaart?' voor meer informatie hierover. Voor alle duidelijkheid: de looptijd van de drie en één jaar geldige cadeaukaart start dus niet na het deblokkeren van de cadeaukaart met de activeringscode. De looptijd start op het moment van aankoop. Bekijk de vervaldatum van jouw Podium Cadeaukaart met de saldo-checker.

  • Waarom is de nieuwe Podium Cadeaukaart niet meer onbeperkt geldig?

    De regelwetgeving rondom elektronisch geld (hieronder vallen cadeaukaarten en vouchers) is in Europa sinds 1 januari 2019 gewijzigd. Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek (uitgever van Podium Cadeaukaart) heeft naar aanleiding van deze wetswijziging het besluit genomen om de geldigheidsduur van de Podium Cadeaukaart aan te passen. Hiermee kan Podium Cadeaukaart als promotie-instrument voor de sector blijven bestaan en voldoen aan de nieuwe richtlijnen van De Nederlandse Bank (DNB). 

    Ben je in het bezit van een Podium Cadeaukaart met een onbeperkte geldigheid? Deze is nog gewoon inwisselbaar bij al onze verzilverpunten. Bekijk hier de verkoop- en verzilverpuntenkaart en hier de uitgaansagenda voor uittips en inspiratie. 

  • Hoe veilig is het saldo op mijn Podium Cadeaukaart?

    Onze missie is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.

    Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans maken. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
    Een cadeaukaart die besteld is via deze website krijgt pas een actief kaartsaldo nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode (let op: de geldigheidsduur van de cadeaukaart start bij aankoop, niet na het activeren van het kaartsaldo). En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.

    Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.

  • Ik wil mijn Podium Cadeaukaart besteden. Hoe werkt dat?

    Controleer met de saldo-checker of je cadeaukaart actief is voor gebruik.
    Wordt het kaart-saldo niet getoond dan is de cadeaukaart online besteld en met de post verzonden. Het kaartsaldo is om veiligheidsredenen bij postverzendingen geblokkeerd. Activeer het kaartsaldo met de activeringscode. Lees hier meer over de activeringscode.

    De Podium Cadeaukaart is bij meer dan 300 podia in Nederland inwisselbaar voor toegangsbewijzen voor uiteenlopende podiumkunsten. Kijk hier voor alle verzilverpunten of kijk in onze uitgaansagenda voor meer tips. Hier zie je bovendien of de Podium Cadeaukaart alleen inwisselbaar is aan de kassa of ook via de website van het podium van jouw keus.

    Verzilver je de cadeaukaart aan een kassabalie, dan dien je de originele fysieke kaart te overhandigen. Van een digitale Podium Cadeaukaart mag je een uitgeprinte versie van je e-card of de e-mail op je telefoon tonen. Je moet altijd zowel een kaartnummer als een  veiligheidscode (pincode) kunnen tonen. Beide staan op de fysieke kaart en in de e-card vermeld. Foto’s van een cadeaukaart of opgeslagen barcodes in een app worden niet geaccepteerd!

    Indien je de cadeaukaart online inwisselt, dien je naast de streepjescode ook altijd de veiligheidscode in te voeren. De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag of in de e-card.

  • Ik wil mijn Podium Cadeaukaart online besteden. Hoe werkt dit?

    Bij de meeste verzilverpunten van Podium Cadeaukaart kun je online tickets aanschaffen. Bekijk of dit ook het geval is bij jouw gekozen podia met de verkoop- en verzilverpuntenkaart.

    Voor een online betaling heb je een actieve Podium Cadeaukaart nodig. Fysieke Podium Cadeaukaarten die online zijn gekocht worden per post beveiligd verzonden. Met een activeringscode haal je deze blokkade eraf. Bekijk de vraag ' Wat is een activeringscode? En hoe activeer ik mijn Podium Cadeaukaart?' voor meer informatie hierover.

    Bij een online betaling wordt gevraagd naar het kaartnummer (bestaande uit 19 cijfers te vinden op de achterkant van een fysieke cadeaukaart en in de mail een digitale cadeaukaart) en de bijbehorende veiligheidscode (ook wel pincode genoemd). De veiligheidscode is bestaande uit zes cijfers en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heb je een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) ontvangen, dan vind je de veiligheidscode in de mail.

    Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Stuur een mailtje aan info@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij jou de veiligheidscode die bij jouw cadeaukaart hoort. We streven ernaar je bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden.

  • Ik wil naar een concert. Waar kan ik allemaal naar toe?

    Bekijk de uitgaansagenda voor inspiratie. Met de genre-filter kan direct gezocht worden. Kies bijvoorbeeld jazz/pop, klassiek of opera. Of bekijk met de verkoop- en verzilverpuntenkaart of jouw podia naar keuze ertussen staat.
    Mocht dit niet het geval zijn dan vernemen wij het graag! Podium Cadeaukaart sluit continu nieuwe verzilverpunten aan en wij waarderen hierover verzoeken en input (mail je verzoek naar info@podiumcadeaukaart.nl)

  • Is registreren van mijn Podium Cadeaukaart verplicht?

    Indien je de saldo-checker op de website van Podium Cadeaukaart hebt gebruikt wordt je gevraagd om je Podium Cadeaukaart meteen te registeren. Met de registratie verzeker je gemakkelijk je cadeaukaart tegen diefstal of verlies. Dit is niet verplicht maar een extra service die aangeboden wordt door Podium Cadeaukaart aan haar klanten.

  • Ik wil mijn Podium Cadeaukaart verzilveren bij Eventim. Hoe werkt dat?

    Eventim is een landelijke ticketverkoopkanaal dat onder meer tickets verkoopt voor grote musicalproducties (waaronder Soldaat van Oranje). Eventim accepteert de Podium Cadeaukaart alléén online.

    Online verzilveren:
    Je voert het kaartnummer van je Podium Cadeaukaart volledig aan het einde van het bestelproces op eventim.nl in (niet te verwarren met de Eventim Cadeaubon; deze wordt gevraagd aan het begin van het bestelproces).
    Nadat je bent ingelogd, selecteer je in het scherm 'Betaalmethoden' de optie 'Overige betaalmethoden' (herkenbaar aan het rode logo van Podium Cadeaukaart). Pas als je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina voer je het kaartnummer en de pincode in.

  • Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn Podium Cadeaukaart?

    Indien je je Podium Cadeaukaart vooraf hebt geregistreerd, ontvang je bij diefstal of verlies gratis een nieuwe drie jaar geldige Podium Cadeaukaart. Registreer je kaart hier gratis. Zo is je cadeaukaart verzekerd tegen diefstal of verlies.

    Is je geregistreerde Podium Cadeaukaart gestolen of zoekgeraakt? Neem contact op met de klantenservice. Zij zullen een controle doen op je persoonsgegevens en wanneer van toepassing een nieuwe kaart toesturen.

  • Ik kan niet inloggen op mijn persoonlijke account. Wat is er aan de hand?

    Vraag hier een nieuw wachtwoord aan als je wachtwoord niet herkend wordt en je deze bent vergeten.

    Wordt het e-mailadres niet herkend, maar heb je in het verleden wel een kaartnummer onder jouw e-mailadres verzekerd? Dan heb je dit kaartnummer waarschijnlijk vóór februari 2018 via onze website verzekerd. Tot februari 2018 kon er op onze website geen persoonlijk account aangemaakt worden, maar werd de verzekering van een kaartnummer alleen in onze systemen opgeslagen. Sinds februari 2018 is het echter ook mogelijk een eigen account aan te maken waarin je onder meer zelf je registratiegegevens kunt wijzigen.

    Als je dus vóór februari 2018 een kaartnummer hebt verzekerd, adviseren we je alsnog nog een account aan te maken. Klik hier om een account aan te maken. Je hebt hiervoor wel een kaartnummer van één van jouw Podium Cadeaukaarten nodig. Het maakt niet uit of je dit kaartnummer al eerder via onze website verzekerd hebt.

    Mocht je nog steeds problemen hebben met inloggen, neem dan contact met ons op via info@podiumcadeaukaart.nl of 040 - 2901667.

  • Waarom moet ik op sommige pagina's de vraag 'Ik ben geen robot' beantwoorden?

    Helaas zijn er online hackers actief die proberen kaartsaldo te onderscheppen. Internetrobots schieten heel veel kaartnummercombinaties op onze website af en proberen zo kaartnummers met kaartsaldo te achterhalen. Om de veiligheid van jouw kaartsaldo te garanderen zijn we gedwongen deze extra veiligheidsvraag in te bouwen. Als jij deze vraag handmatig hebt beantwoord weten wij dat jij niet zo'n internetrobot bent. Soms moet je nog extra plaatjes aanklikken (een soort 'Memory') om zeker te weten dat je een mens bent.

  • Mijn vraag staat hier niet tussen. Hoe kan ik verder geholpen worden?

    Stel je vraag aan onze helpdesk via info@podiumcadeaukaart.nl of tel. 040 - 2901667 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 - 17.00 uur. 

  • Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is drie jaar geldig vanaf aankoop.

    Er zijn ook speciale edities van de Podium Cadeaukaart met een geldigheid van één jaar in omloop, maar die worden enkel verstrekt in kerstpakketten of als zakelijk geschenk.

    Alle cadeaukaarten die via deze website worden verkocht zijn drie jaar geldig vanaf aankoop.

    Meer informatie over de speciale edities vind je bij de veelgestelde vragen van 'Ik heb een kaart'.

  • Is verzending wel veilig?

    Verzending is 100% veilig. Tijdens verzending is het saldo op de Podium Cadeaukaart nog niet actief en heeft de kaart dus geen waarde. De ontvanger moet de kaart voor gebruik eerst activeren met een unieke activatiecode. Deze code versturen wij op de geplande afleverdatum per e-mail.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Op werkdagen vóór 15:00 uur besteld? Dan bieden wij je bestelling dezelfde dag aan de postbezorger aan.

    Standaard wordt je bestelling door PostNL als brievenbuspost verzonden. PostNL levert meestal de volgende dag, van dinsdag tot en met zaterdag. Bij een bestelling van meer dan 2 luxe verpakkingen wordt je bestelling door DPD bezorgd. DPD levert meestal ook meteen de volgende dag, van maandag tot en met vrijdag.

    Een digitale Podium Cadeaukaart ontvang je binnen 60 minuten op het opgegeven e-mailadres.

    SINT & KERST
    Let op! De genoemde leverdatum is altijd een streefdatum. Plaats je bestelling dus op tijd. In de aanloop naar Sinterklaas en Kerst kan de levertijd toenemen. Meer informatie over de levertijd vind je op de website van PostNL of van DPD.

  • Nemen jullie teveel bestelde Podium Cadeaukaarten retour?

    Wij nemen teveel bestelde kaarten niet retour. Zie ook artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden.

  • Kan ik een bestelling ook op factuurbasis middels overschrijving betalen?

    Betalen op factuurbasis middels overschrijving is alleen mogelijk via onze zakelijke site. Na afronding van je bestelling via de zakelijke site ontvang je een e-mail van ons betaalplatform Buckaroo. In deze mail kan je via een internetlink kan aangeven dat je middels overschrijving wilt afrekenen. Je ontvangt vervolgens een nieuwe mail met daarin de benodigde bankgegevens.

  • Wat gebeurt er na aankoop van tickets met het resterende saldo op de Podium Cadeaukaart?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is drie jaar geldig. Met het resterende saldo kan een nieuwe aankoop worden gedaan in combinatie met bijvoorbeeld een pin- of contante betaling.

  • Hoe veilig is de Podium Cadeaukaart?

    Onze missie is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.

    Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans maken. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
    Een cadeaukaart die besteld is via deze website wordt pas actief nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode. En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.

    Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.