Ik heb een kaart

Hoe werkt het?

Waar kun je heen?

Met de Podium Cadeaukaart kun je jaarlijks naar zo'n 30.000 voorstellingen, concerten en festivals.
Klik op 'naar uitgaanstips' om de complete uitgaansagenda te bekijken.

Naar uitgaanstips

Veelgestelde vragen

  • Ik wil online betalen met mijn Podium Cadeaukaart en er wordt gevraagd naar mijn veiligheidscode of pincode. Waar vind ik die?

    De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Kras niet te enthousiast, want je wil niet ook de veiligheidscode wegkrassen.
    Heb je een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) ontvangen, dan vind je de veiligheidscode in de mail.

    Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Da's vervelend! We proberen dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Stuur een mailtje aan mail@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij jou de veiligheidscode die bij jouw cadeaukaart hoort. We streven ernaar je bericht binnen één werkdag te beantwoorden.

  • Ik heb een Podium Cadeaukaart cadeau gekregen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

    De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. De gever moet je dus kunnen zeggen waar de activatiecode naar toe gemaild is. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is de code niet te achterhalen, neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Het lukt me niet mijn Podium Cadeaukaart te activeren. Wat is er aan de hand?

    Mogelijk heeft degene die je de Podium Cadeaukaart cadeau heeft gedaan, de kaart al voor jou geactiveerd. Bekijk hier wat het saldo op de kaart is. Krijg je het saldo te zien, dan is de kaart al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk.

  • Ik kan niet inloggen op mijn persoonlijke account. Wat is er aan de hand?

    Vraag hier een nieuw wachtwoord aan als je wachtwoord niet herkend wordt en je deze bent vergeten.

    Wordt het e-mailadres niet herkend, maar heb je in het verleden wel een kaartnummer onder jouw e-mailadres verzekerd? Dan heb je dit kaartnummer waarschijnlijk vóór februari 2018 via onze website verzekerd. Tot februari 2018 kon er op onze website geen persoonlijk account aangemaakt worden, maar werd de verzekering van een kaartnummer alleen in onze systemen opgeslagen. Sinds februari 2018 is het echter ook mogelijk een eigen account aan te maken waarin je onder meer zelf je registratiegegevens kunt wijzigen.

    Als je dus vóór februari 2018 een kaartnummer hebt verzekerd, adviseren we je alsnog nog een account aan te maken. Klik hier om een account aan te maken. Je hebt hiervoor wel een kaartnummer van één van jouw Podium Cadeaukaarten nodig. Het maakt niet uit of je dit kaartnummer al eerder via onze website verzekerd hebt.

    Mocht je nog steeds problemen hebben met inloggen, neem dan contact met ons op via info@podiumcadeaukaart.nl of 040 - 2901667.

  • Ik wil mijn Podium Cadeaukaart besteden. Hoe werkt dat?

    De Podium Cadeaukaart is bij meer dan 290 podia (en alle Primera winkels) in Nederland inwisselbaar voor toegangsbewijzen voor uiteenlopende podiumkunsten. Kijk hier voor alle verzilverpunten of kijk in onze uitgaansagenda voor meer tips. Hier zie je bovendien of de Podium Cadeaukaart alleen inwisselbaar is aan de kassa of ook via de website van het podium van jouw keus.

    Verzilver je de cadeaukaart aan een kassabalie, dan dien je de originele fysieke kaart te overhandigen. Van een digitale Podium Cadeaukaart mag je een uitgeprinte versie van je e-card of de e-mail op je telefoon tonen. Je moet altijd zowel een kaartnummer als een pincode kunnen tonen. Beide staan op de fysieke kaart en in de e-card vermeld. Foto’s van een cadeaukaart of opgeslagen barcodes in een app worden niet geaccepteerd!

    Indien je de cadeaukaart online inwisselt, dien je naast de streepjescode ook altijd de veiligheidscode in te voeren. De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag of in de e-card.

  • Ik wil mijn Podium Cadeaukaart verzilveren bij Eventim. Hoe werkt dat?

    Eventim is een landelijke ticketverkoopkanaal dat onder meer tickets verkoopt voor grote musicalproducties (waaronder Soldaat van Oranje). Eventim accepteert de Podium Cadeaukaart alléén online of bij alle Primera winkels (informeer bij de Primera winkel voor het beschikbare ticketaanbod). Eventim accepteert de Podium Cadeaukaart niet telefonisch.

    Online verzilveren:
    Je voert het kaartnummer van je Podium Cadeaukaart volledig aan het einde van het bestelproces op eventim.nl in (niet te verwarren met de Eventim Cadeaubon; deze wordt gevraagd aan het begin van het bestelproces).
    Nadat je bent ingelogd, selecteer je in het scherm 'Betaalmethoden' de optie 'Overige betaalmethoden' (herkenbaar aan het rode logo van Podium Cadeaukaart). Pas als je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina voer je het kaartnummer en de pincode in.

  • Bij het openkrassen van de veiligheidscode op mijn cadeaukaart heb ik de hele veiligheidscode weggekrast. Hoe kom ik nu nog aan mijn veiligheidscode?

    Wat vervelend dat dit gebeurd is. We proberen dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Stuur een mailtje aan mail@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij jou de veiligheidscode die bij jouw cadeaukaart hoort. We streven ernaar je bericht binnen één werkdag te beantwoorden.

  • Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig.

    Er zijn ook speciale edities van de Podium Cadeaukaart met een geldigheid van één jaar. De geldigheidsduur staat expliciet op deze edities vermeld. Deze versies worden uitsluitend als zakelijke relatiegeschenken en in ecard-formaat uitgegeven. Kijk ook bij de vraag hieronder voor meer informatie.

  • Mijn Podium Cadeaukaart is één jaar geldig. Hoe kan dat?

    Waarschijnlijk heb je deze Podium Cadeaukaart als cadeau geselecteerd in een kerstpakket of in een spaarprogramma. Op deze speciale editie van de Podium Cadeaukaart staat inderdaad expliciet vermeld dat deze een geldigheid heeft van 1 jaar.

    Wij hebben ten doel zo veel mogelijk mensen in aanraking brengen met de inspirerende wereld van theater en concert. Dus óók alle mensen die jaarlijks een kerstpakket ontvangen. Maar om in deze kerstpakketten opgenomen te kunnen worden moeten we helaas wat inleveren op de geldigheidsduur.

    Deze speciale editie is dus niet onbeperkt geldig, maar bied je alsnog een jaar lang de tijd te kiezen uit meer dan 30.000 voorstellingen en concerten die je ook met deze speciale editie kunt bezoeken.

  • Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn Podium Cadeaukaart?

    Indien je je Podium Cadeaukaart vooraf hebt geregistreerd, ontvang je een nieuw exemplaar bij diefstal of verlies. Registreer je kaart hier gratis. Zo is je kaart verzekerd tegen diefstal of verlies.

    Is je geregistreerde Podium Cadeaukaart gestolen of zoekgeraakt? Neem contact op met de klantenservice. Zij zullen een controle doen op je persoonsgegevens en wanneer van toepassing een nieuwe kaart toesturen.

  • Accepteert Paradiso mijn Podium Cadeaukaart?

    De Podium Cadeaukaart wordt niet geaccepteerd aan de kassa of via de website van Paradiso. Tickets voor Paradiso worden echter verkocht via Ticketmaster en tickets van Ticketmaster zijn met een Podium Cadeaukaart wél aan te schaffen bij één van de 480 Primera winkels in het land. Zo kan je je Podium Cadeaukaart toch besteden aan tickets voor Paradiso (of aan tickets van andere evenementen georganiseerd door Ticketmaster. Let op, evenementen georganiseerd door Mojo zijn niet via de Primera winkels te koop).

  • Wat gebeurt er met het kaartsaldo dat ik overhoud nadat ik met de Podium Cadeaukaart heb betaald?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig (tenzij anders vemeld). Dat geldt ook voor het restsaldo. Hiermee kan je een volgende aankoop doen. Zo nodig kun je bijbetalen met andere betaalmiddelen, bijvoorbeeld iDEAL of pin.

  • Hoe veilig is het saldo op mijn Podium Cadeaukaart?

    Onze missie is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.

    Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans maken. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
    Een cadeaukaart die besteld is via deze website wordt pas actief nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode. En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.

    Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.

  • Waarom moet ik op sommige pagina's de vraag 'Ik ben geen robot' beantwoorden?

    Helaas zijn er online hackers actief die proberen kaartsaldo te onderscheppen. Internetrobots schieten heel veel kaartnummercombinaties op onze website af en proberen zo kaartnummers met kaartsaldo te achterhalen. Om de veiligheid van jouw kaartsaldo te garanderen zijn we gedwongen deze extra veiligheidsvraag in te bouwen. Als jij deze vraag handmatig hebt beantwoord weten wij dat jij niet zo'n internetrobot bent. Soms moet je nog extra plaatjes aanklikken (een soort 'Memory') om zeker te weten dat je een mens bent.

  • Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig.

    Er zijn ook speciale edities van de Podium Cadeaukaart met een geldigheid van één jaar in omloop, maar die worden enkel verstrekt in kerstpakketten of als zakelijk geschenk. Alle versies die in de winkel of via deze website zijn aangeschaft, zijn altijd onbeperkt geldig.

    Meer informatie over de speciale edities vind je bij de veelgestelde vragen van 'Ik heb een kaart'.

  • Is verzending wel veilig?

    Verzending is 100% veilig. Tijdens verzending is het saldo op de Podium Cadeaukaart nog niet actief en heeft de kaart dus geen waarde. De ontvanger moet de kaart voor gebruik eerst activeren met een unieke activatiecode. Deze code versturen wij op de geplande afleverdatum per e-mail.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    Op werkdagen vóór 15:00 uur besteld? Dan bieden wij je bestelling dezelfde dag aan de postbezorger aan.

    Standaard wordt je bestelling door PostNL als brievenbuspost verzonden. PostNL levert meestal de volgende dag, van dinsdag tot en met zaterdag. Bij een bestelling van meer dan 2 luxe verpakkingen wordt je bestelling door DPD bezorgd. DPD levert meestal ook meteen de volgende dag, van maandag tot en met vrijdag.

    Een digitale Podium Cadeaukaart ontvang je binnen 60 minuten op het opgegeven e-mailadres.

    SINT & KERST
    Let op! De genoemde leverdatum is altijd een streefdatum. Plaats je bestelling dus op tijd. In de aanloop naar Sinterklaas en Kerst kan de levertijd toenemen. Meer informatie over de levertijd vind je op de website van PostNL of van DPD.

  • Nemen jullie teveel bestelde Podium Cadeaukaarten retour?

    Wij nemen teveel bestelde kaarten niet retour. Zie ook artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden.

  • Kan ik een bestelling ook op factuurbasis middels overschrijving betalen?

    Betalen op factuurbasis middels overschrijving is alleen mogelijk via onze zakelijke site. Na afronding van je bestelling via de zakelijke site ontvang je een e-mail van ons betaalplatform Buckaroo. In deze mail kan je via een internetlink kan aangeven dat je middels overschrijving wilt afrekenen. Je ontvangt vervolgens een nieuwe mail met daarin de benodigde bankgegevens.

  • Wat gebeurt er na aankoop van tickets met het resterende saldo op de Podium Cadeaukaart?

    Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig. Met het resterende saldo kan een nieuwe aankoop worden gedaan in combinatie met bijvoorbeeld een pin- of contante betaling.

  • Hoe veilig is de Podium Cadeaukaart?

    Onze missie is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het saldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.

    Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke pincodes geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans maken. Wij werken sowieso uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
    Een cadeaukaart die besteld is via deze website wordt pas actief nadat de cadeaukaart werkelijk ontvangen is en geactiveerd is met een unieke activatiecode. En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.

    Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de kaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.