Veelgestelde vragen

    1. Ik wil online betalen met mijn Podium Cadeaukaart en er wordt gevraagd naar mijn veiligheidscode of pincode. Waar vind ik die?

      De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag.


    2. Ik wil mijn Podium Cadeaukaart online verzilveren bij Eventim. Hoe werkt dat?

      Je voert het kaartnummer van je Podium Cadeaukaart volledig aan het einde van het bestelproces op eventim.nl in. Het kaartnummer wordt pas gevraagd nadat je bent ingelogd (niet te verwarren met de Eventim Cadeaubon; deze wordt gevraagd aan het begin van het bestelproces).


    3. Ik heb een Podium Cadeaukaart cadeau gekregen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

      De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is dat niet het geval, neem dan contact op met onze helpdesk.


    4. Het lukt me niet mijn Podium Cadeaukaart te activeren. Wat is er aan de hand?

      Mogelijk heeft degene die je de Podium Cadeaukaart cadeau heeft gedaan, de kaart al voor jou geactiveerd. Bekijk hier wat het saldo op de kaart is. Krijg je het saldo te zien, dan is de kaart al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk.


    5. Ik heb net een bestelling geplaatst en zou voor mijn bestelling een actievoucher cadeau ontvangen. Wanneer ontvang ik deze?

      Nadat je bestelling is afgerond ontvang je binnen enkele dagen een e-mail met daarin je Podium Cadeaukaart actievoucher. Let op: Gebruik bij je bestelling het e-mailadres waarop je dit persoonlijke aanbod hebt ontvangen. Indien een ander e-mailadres is ingevoerd bij de bestelling vervalt het aanbod.


    6. Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

      Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig.


    7. Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn Podium Cadeaukaart?

      Indien je je Podium Cadeaukaart vooraf hebt geregistreerd, ontvang je een nieuw exemplaar bij diefstal of verlies. Hier kun je je kaart registreren.


    8. Waar kan ik betalen met de Podium Cadeaukaart?

      De Podium Cadeaukaart wordt door de meeste theaters, danspodia, concertzalen en festivals in Nederland als geldig betaalmiddel voor uitsluitend toegangsbewijzen geaccepteerd. Voor een volledig overzicht klik hier.


    9. Wat gebeurt er met het kaartsaldo dat ik overhoud nadat ik met de Podium Cadeaukaart heb betaald?

      Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig. Dat geldt ook voor het restsaldo. Hiermee kan je een volgende aankoop  doen. Zo nodig kun je bijbetalen met andere betaalmiddelen, bijvoorbeeld iDEAL of pin.


    10. Hoe weet ik of ik niet te veel voor mijn toegangskaarten betaal?

      Helaas zijn er malafide ticketverkopers op de markt, maar wij werken uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl. Met de Podium Cadeaukaart kun je dus nooit te veel voor je kaartje betalen.