Veelgestelde vragen

    1. Ik wil online betalen met mijn Podium Cadeaukaart en er wordt gevraagd naar mijn veiligheidscode of pincode. Waar vind ik die?

      De zes-cijferige veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) staat vermeld op de achterkant van je Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag.


    2. Ik wil mijn Podium Cadeaukaart online verzilveren bij Eventim. Hoe werkt dat?

      Je voert het kaartnummer van je Podium Cadeaukaart volledig aan het einde van het bestelproces op eventim.nl in (niet te verwarren met de Eventim Cadeaubon; deze wordt gevraagd aan het begin van het bestelproces).
      Nadat je bent ingelogd, selecteer je in het scherm 'Betaalmethoden' de optie 'Overige betaalmethoden' (herkenbaar aan het rode logo van Podium Cadeaukaart). Pas als je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina voer je het kaartnummer en de pincode in.


    3. Ik heb een Podium Cadeaukaart cadeau gekregen maar nog geen activatiecode ontvangen. Wat is er aan de hand?

      De e-mail met de activatiecode wordt binnen 24 uur na bezorging van de Podium Cadeaukaart verzonden aan het opgegeven e-mailadres. De gever van de kaart heeft tijdens het bestelproces aangegeven waar de e-mail naar verstuurd moest worden. De gever moet je dus kunnen zeggen waar de activatiecode naar toe gemaild is. Het kan zijn dat de e-mail in je spamfilter terecht is gekomen. Is de code niet te achterhalen, neem dan contact op met onze helpdesk.


    4. Het lukt me niet mijn Podium Cadeaukaart te activeren. Wat is er aan de hand?

      Mogelijk heeft degene die je de Podium Cadeaukaart cadeau heeft gedaan, de kaart al voor jou geactiveerd. Bekijk hier wat het saldo op de kaart is. Krijg je het saldo te zien, dan is de kaart al actief. Krijg je de melding ‘Kaart is geblokkeerd’, neem dan contact op met onze helpdesk.


    5. Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?

      Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig.


    6. Wat gebeurt er bij verlies of diefstal van mijn Podium Cadeaukaart?

      Indien je je Podium Cadeaukaart vooraf hebt geregistreerd, ontvang je een nieuw exemplaar bij diefstal of verlies. Registreer je kaart hier gratis. Zo is je kaart verzekerd tegen diefstal of verlies.

      Is je geregistreerde Podium Cadeaukaart gestolen of zoekgeraakt? Neem contact op met de klantenservice. Zij zullen een controle doen op je persoonsgegevens en wanneer van toepassing een nieuwe kaart toesturen.


    7. Waar kan ik betalen met de Podium Cadeaukaart?

      De Podium Cadeaukaart wordt door de meeste theaters, danspodia, concertzalen en festivals in Nederland als geldig betaalmiddel voor de aankoop van toegangsbewijzen geaccepteerd. Voor een volledig overzicht van verzilverpunten kijk hier.


    8. Accepteert Paradiso mijn Podium Cadeaukaart?

      De Podium Cadeaukaart wordt niet geaccepteerd aan de kassa of via de website van Paradiso. Tickets voor Paradiso worden echter verkocht via Ticketmaster en tickets van Ticketmaster zijn met een Podium Cadeaukaart wél aan te schaffen bij één van de 480 Primera winkels in het land. Zo kan je je Podium Cadeaukaart toch besteden aan tickets voor Paradiso.


    9. Wat gebeurt er met het kaartsaldo dat ik overhoud nadat ik met de Podium Cadeaukaart heb betaald?

      Het saldo op de Podium Cadeaukaart is onbeperkt geldig. Dat geldt ook voor het restsaldo. Hiermee kan je een volgende aankoop  doen. Zo nodig kun je bijbetalen met andere betaalmiddelen, bijvoorbeeld iDEAL of pin.


    10. Hoe weet ik of ik niet te veel voor mijn toegangskaarten betaal?

      Helaas zijn er malafide ticketverkopers op de markt, maar wij werken uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl. Met de Podium Cadeaukaart kun je dus nooit te veel voor je kaartje betalen.